بهشت كوير ،خبر را دريابيد

ياد داشتهايي از طبيعت زيباي دهستان خبر

 ** وقتي که عطسه مي کنيد مردم به شما عافيت باش مي گويند چرا که وقتي عطسه مي کنيد قلب شما به اندازه يک ميليونيم ثانيه مي ايستد .

** فاصله بين مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا است .

** قلب شما  روزي 101000 بار مي تپد.

** کلسيم موجود در ماست ، مانع ايجاد سرطان روده مي شود .

** کليه راست کمي پايين تر ازکليه چپ در بدن قرار گرفته است .

** دارچين بسيار کشنده است اگر از راه رگ به انسان تزريق شود .!

**  ليبي تنها کشوري است که پرچمش يک رنگ است وهيچ نوشته اي در آن نيست .

** قديميترين آدامسي که جويده شده ، متعلق به 9 هزار سال پيش بوده است.

** اسکيموها هم از يخچال استفاده ميکنند فقط براي محافظت غذاها در مقابل يخ زدن .

** سرعت آب دهاني که هنگام عطسه از دهان خارج مي شود حدود 120 کيلومتر بر ساعت است

** چند حبه قند کنار پنير کپک آنرا از بين ميبرد .

** ايا ميدانيد بى‌خوابى سريعتر از بى‌غذايى موجب مرگ آدمى مي‌‌شود.

** ايا ميدانيد اب داغ زود تر از اب سرد يخ ميزند.

** ايا ميدانيد خميازه از دوره جنيني و 11 هفته اي هم قابل مشاهده است.

** ايا ميدانيد پروانه از 11 کيلومتري بو را حس ميکند.

** ايا ميدانيد اگر 3 قاره آسيا و آمريکا و آفريقا را به هم وصل کنيم ايران در مرکز جهان است.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


دیشب داشتم فکر می کردم ، که ما خبریها زیر سایه خنک درختام به خواب عمیق فرو رفته ایم . بی خبر از انچه که بر سرمان می آید.

از این که روزی چندین ماشین گردشگر می آید ، اتاقمان را کرایه می گیرد پولی به جیب می زنیم ، دکانمان رونق اساسی گرفته ، میوه هایمان را چند برابر قیمت می فروشیم ، خوشحالیم ،برای این همه مهمان مانند روز تعطیلات 14 و 15 خرداد که در خبر بودند آیا امکانات اولیه مانند توالت  مهیا کرده ایم. شاه ولایت منشاء رزق و شرب منطقه خبر است اما اکنون شده دکان کاسبی عده ای معدود. مرکز بهداشت شهرستان بافت و دهستان خبر کجا هستند که از شاه ولایت گرفته تا خبر پایین در حاشیه رودخانه شاهد کثافت کاری ، و انباشتن زباله های خطر ناک از پوشاک بچه و ... گرفته تا ظروف پلاستیکی همه جا گسترده است ، رودخانه خبر انباشته از نجاست گردشگران است ، اینها منشاء بیماری های خطر ناک مانند وبا و هپاتیت و سایر بیماری انگلی و باکتریای می باشند. میکروبها با آب رودخانه به قسمتهای مختلف خبر به تمام خانه های مردم به وسیله جو آب راه پیدا می کند. شاه ولایت و چشمه شاه که روزگاری منشاء حیات خبر بود ، حالا شده مایه ممات مردم.چرا ساکت نشسته اید ؟ کاری بکنید ، لاقل در اماکن گردشگری سرویسهای مناسب بنا کنند. آنهم نه در بالا دست منبع آب شرب خبر؟! ای مردم این مهمانان ناخوانده ، سوغاتشان مصیبت است و بلا ، مهمان حبیب خداست اما نه اینجوری ، فسق و فجور رو به تزاید است ، هر کجای رودخانه قدم می گذاری تعدادی دختر و زن لخت و عور می بینی ، اینها آفت روزگار بچه های شما هستند ، شرب خمر روبه ازدیاد گذشته ، مسئولین توجهی ندارند ، جوانهای ما در خطرند ، آینده آنها را بد می بینم ، به داد بچه های خودتان برسید .والله اگر مسئولین امر اگر فکری نکنند کلاهمان پس معرکه است . آسایشمان ، احتراممان ، سلامتیمان ، و فرزندانمان در خطرند . من به همه شما علام خطر می کنیم . مواظب باشید . از مسئولین استان و شهرستان تقاضا دارم راهکار های درستی ارائه دهند تا سرزمینم نابود نگردد.    

سرچشمه آب دهستان خبر -تفرجگاه شاه ولایت

سرچشمه آب شرب دهستان خبر- تفرجگاه شاه ولایت

براي داشتن روستاي زيبا دست به دست هم بدهيم.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مطلع شدم كه

منطقه تخت بنه در فاصله 15 متری پایکاه حفاظت  سایت گور خر در دره مبارکه پارک ملی خبر 30 نفر از افرادی که از کردستان آمده ند تعداد 1440 اصله درخت بنه وحشی را جهت گرفتن سقز ان برهر درخت 30 زخم وارد كرده  ، دقیقاً بیخ گوش ماموران حفاظت محیط زیست ،  اقدام به ضربه زدن به درختان مي كنند ؟این 30 نفر را چه ارگان یا فردی فرستاده است ؟ آیا مجوز دارند ، که 1440 درخت بنه وحشی را نابود کنند؟ محيط زيست پارك ملي يعني چند تا درخت و چند تا بز كوهي كه از كل و بز فقط خاطره مانده و از درخت تنه زخمي و اشك آلود پارك ملي خبر بهشتي است ميان كوير، افسوس كه اين همه زيبايي فداي سوء مديريت و روابط شده است ،گردشگري آفت محيط زيست شده ، آبهاي آلوده سپتيك دستشويي منطقه گردشگري  شاه ولايت جريان پيدا كرده به 5 متري منبع آب شرب چندين هزار مردم بي گناه رسيده  به كجا چنين شتابان .

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:هجوم منفعت طلبان به درختان بنه پارك ملي خبر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , khabrman.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com