بهشت كوير ،خبر را دريابيد

ياد داشتهايي از طبيعت زيباي دهستان خبر

آیا میدانستی که سوسمارها نمیتوانند زبانشان رابیرون بیاورند ؟


آیا میدانستی که سوسکها تا ۹ روز پس از، از دستدادن سرشان قادر به زنده ماندن هستند و تنها به این دلیل می میرند که نمیتوانندچیزی بخورند ؟


آیا میدانستی که ستاره های دریایی مغز ندارند ؟


آیا میدانستی که یک موش می‌تواند بدون آب بیشتر از یک شتر دوام بیاورد ؟


آیا میدانستی که پوست درختان قدیمی قرمز رنگ نسبت به آتش مقاوم است ؟


آیا میدانستی که سالانه ۷هزار گونه جدید حشرات کشف میگردد ؟


آیا میدانستی که چربی متوسط بدن انسانها به اندازه‌ای است که می‌توان از آن ۷قالب صابون درست کرد ؟


آیا میدانستی که چشم یک شترمرغ بزرگتر از مغزش می‌باشد ؟


آیا میدانستی که بیشترین رکورد پرواز جوجه مرغ ۱۳ ثانیه می‌باشد ؟


آیا میدانستی که مرواریدها در سرکه حل می‌شوند ؟


آیا میدانستی که یک گاو را می‌توان به بالای پله‌ها هدایت کرد ولی نمی‌توان آن را پایین آورد ؟


آیا میدانستی که حدود ا۳.۷ تریلیون ماهی در دریاها و اقیانوسها زندگی میکنند ؟


آیا می دانستی که که افراد قبیله مبوتسی از کشور زئیر کوتاه قدترین انسانهای روی زمین هستند. قد آنها صد و سی و پنج تا صد و سی و هفت سانتیمتر است ؟


آیا می دانستی که کشاورزان از سال ۱۳۸۹ خورشیدی می توانند از تراکتور های خورشیدی در مزارع خود استفاده کنند ؟


آیا میدانستی که شن خیس از شن خشک سبکتر است ؟


آیا می دانستی که مغولستان بزرگترین کشور جهان است که به دریا و اقیانوس راه ندارد ؟


آیا می دانستی که زمان بارداری فیل به ۲ سال می رسد ؟

 

آیا می دانستید مجموع طول رگ های خونی در بدن یک انسان بالغ تقریبن ۱۵۶۰مایل است اما پهنای قسمت بزرگ تری از این شبکه موی رگهای خونی (ریز ترین رگ های خونی ) فقط ۰۰۹/۰ میلی متر یا ۱۰/۱ برابر کلفتی تا رموی انسان میباشد. اگر تمام رگ های خونی بدن انسان را بتوان جدا وباز وپهن کرد کل منطقهای را که می پوشاند ۹۶ یارد مربع خواهد بود ؟


آیا می دانستید حشرات متنوع ترین مو جو دات بر روی زمین هستند که ۸۰ درصد از گل ها به وسیله حشرات گرده افشانی و تولید مثل می کنند وسه چهارم حشرات موجود بر روی سطح زمین در جنگل های استوایی زندگی می کنند ؟


آیا می دانستید بزرگ ترین گیاه روی زمین سکویاست که در کالیفور نیا رشد میکند محیط پای این درخت ۱۰۲ پا است شما به ۱۷ فرد با بازوان باز نیاز دارید تا بتوانید این درخت را دور بزنید وزن بذر این چنین درختی فقط ۳۰۰۰/۱ اونس استرشد سکویا نسبت به یک درخت بالغ حدود ۱۰۰۰۰۰ میلیون مرتبه بیشتراست ؟


آیا می دانستید کوالاها موجوداتی هستند که در روز۱۸ ساعت می خوابند وبه جز خوردن و خوابیدن کاری بلد نیستند وغذای انها برگ درخت اکالیپتوس است ؟


آیا می دانستید بیش از ۳۵۰ نوع درخت اکالیپتوس دراسترالیا وجود دارد که کوالاها از ۱۲۰ نوع از ان ها استفاده می کنند. کوالا ها جز کیسه داران هستند و تا شش ماه بچه های خود را حمل می کنند ؟


آیا می دانستید مار ها گوش ندارند وحس بینایی ا نها نیز بسیار ضعیف است ولی حس بویایی بسیار قوی دارند وامواج صوتی را به وسیله گیرنده های اطراف زبانشان دریافت میکنند.واین که بعضی از مردم می گویند که مار ها با توجه به صدای فلوت مرتاز ها حر کات خاصی انجام می دهند اشتباه است زیرا انها اصلا نمی شنوند وبا استفاده از حس بی نایی اندک خود وحر کت فلوت مر تاز این کار را انجام می دهند ؟


آیا می دانستید یک نظامی سابق در انگلیس وقتی نتوانست دندانپزشکی که بیمه دولتی قبول کند، پیدا کند، خودش ۱۳ دندانش را با انبردست کشید.این مرد ۴۱ ساله که از ۸ سال پیش به دندانپزشک مراجعه نکرده است چندی پیش که دندان درد گرفت به بیش از ۳۰ دندانپزشک مراجعه کرد ولی نتوانست دندانپزشکی که بیمه دولتی قبول کند، پیدا کند ؟


آیا می دانستید عمر ملکه زنبور ها به ۱۰ سال نیز- می رسد ؟


آیا می دانستید بزرگ ترین مر وارید دنیا ۴/۶ کی لو گرم وزن دارد . این مر وارید حدود ۷۱ سال پیش در در فیلیپین از داخل یک صدف بسیار بزرگ یافت شده است ونکته ی جالب این است که این مر وارید گرد هم نیست ؟

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اول صبح نشستم پاي تلويزيون تا پخش مستقيم جشنواره را ببينم ، اولش خوشحال شدم ، اما ديري نپائيد كه حالم گرفته شد ، پيش  خودم گفتم چرا كيسكان را انتخاب كردند، چرا خبر نباشه ؟ تازه بدتر اونايي كه سخنراني و مصاحبه كردند اصلاً حرفي از خبر به ميان نيومد.فقط توي سرود خانمها به خبر اشاره شد ، نمي دونم دليل اين بي مهري چيست بيائيد دنبالش بگرديم.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 26 شهريور 1390برچسب:جشنواره گردو, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 پريا خانم عليمرداني

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:پريا خانم عليمرداني, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اينم از عزيز دلم پرهام نازنين

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:پرهام نازنين, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرحوم محمود سلجوقي

خدا رحمت كند محمود سلجوقي را مداح اهل بيت بود ، مراسم عاشوراي خبر سال 88

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:محمود سلجوقي , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عجب دوغي

اي داد بيداد ؟چه دوغي چه مشكي ديگه خوابشو ببيني ؟ گذشت اون زمونا حالا بخور از اي دوغاي شير حشكي .....

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لاله هاي خبر

 

عيد خبر با لاله هاي زيبايش

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سگی پرستاری ۲ لایگر (توله شیر و ببر) را بر عهده گرفت.
مقامات باغ وحش چین اعلام کردند که سگی پرستاری ۲ لایگر نادر را بعد از اینکه مادرشان آن‌ها را ترک کرد، بر عهده گرفت.
لایگر حیوانی نادر و کمیاب است که پدرش شیر و مادرش ببر است. در باغ وحش شرق چین ۴ لایگر در اوایل ماه جاری میلادی متولد شدند.

fae07014c26d64f0096dad80d54b3af7 سگ مهربانی که مادر دو حیوان عجیب شده است !! + عکس

کنگ مسئول این باغ وحش گفت: ببر ماده به فرزندانش (۴ لایگر) تنها ۴ روز اول تولد شیر داد و سپس آن‌ها را به دلایل نامعلوم رها کرد.
وی افزود: به دلیل ضعف ۲ تا از این لایگرها مردند و هم اکنون تنها ۲تای دیگر آن‌ها زنده مانده‌اند.
کنگ ادامه داد: کارکنان باغ‌وحش سگ را که به تازگی توله‌های خود را به دنیا آورده بود، برای مراقبت از این لایگرها پیدا کردند.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


يادش به خير ،اول مهر 1352اولين روز ورود به مدرسه بود ، براي من كه درست نمي تونستم فارسي صحبت كنم روز سختي بود ، اكثر ما بچه تركهاي خبري تا قبل از رفتن به مدرسه فارسي بلد نبوديم.توي كلاس يه شعري كه خيلي هم معني فارسي جالبي نداشت خواندم ، معلم ما خانم جلالي بود از يكي از بچه ها سوال كرد اين چي ميگه ؟ اون خير نديده هم شعر را به فارسي ترجمه كرد و معلم دستور داد تركه انار بياورند ، چشمتان روز بد نبيند ، كتكي خوردم كه بعد از اون مثل بلبل فارسي را ياد گرفتم.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

..... روزگار سختی بود ، فقر و بدبختی و نداری امان همه را بریده بود ،سالهای تنگ و ننگی بود ، درآمد اهالی فقط چند تا بته گردو بود  و زردالو و.....که اونهم یه سال سرما می زد و یه سال نمی زد. تعداد کمی از مردم راهی بندر عباس دنبال کار و کاسبی میرفتند .فاصله مدرسه تا خونه ما زیاد بود ، اون سال زمستانش سرد ، برف همه جا را سفید پوش کرده بود ، اول صبح که بلند شدم برم مدرسه دیدم کفشهامون زیر برف مدفون شده ،اخه خونه ما یه تک اتاق بود با در چوبی که لنگه در به بیرون باز می شد .و کفشامونو مگذاشتیم تو در گاه در. کفشامون پلاستیکی بود اونم از جنس بازیافتی ، سفت و شکننده ، وقتی سرما می زد مثل حلب خشک و شکننده می شد. لباسامون هم خیلی مناسب نبود کت و شلوار اغلب بچه ها چند تا پشت گردیده بود تا به آنها رسیده بود ، از پدر به پسر اولی بعد دومی و بعد به آنها.اون زمون مثل حالا بوتیک و مغازه های اینچنینی نبود چند تا مغازه بیشتر دیده نمی شد. یکیش بهایی بود ، پدر و مادرا گفته بودند اون نجسه ، ماهم جرات نمی کردیم ازش چیزی بخریم. وقتی بابامون می خواست برامون لباس بخرن به دکون دار سفارش می داد یه دست کت شلوار برای پسرم بیار یه کم بزرگتر از قیافه اش چرا که قراره چند سال دیگه اونو بپوشیم.

شلوار رو که می پوشیدیم می دیدیم که خیلی گشاده ، مادر با سوزن می افتاد به جونش چند تا ساسین می داد ، و می بایست کمر بند را محکم می کشیدیم تا از پامون نیفته ، قیافه ، دیدنی بود ، بمب خنده می شد، کمر ما مثل دهن مفرشو صدتا چین خورده بود.

کفشامو از زیر برف در آوردم و کتمو پوشیدم من چون اولین بچه بودنم و عزیز دوردونه کتم و شلوارم بد نبود. وقتی پامو تو کفشام کردم ، حس کردم توی یه قوطی حلبی داغ پام چسبید به کفش ، چاره ای نبود ، اون زمان مدرسه بخاری هیزمی داشت و معاون مدرسه گفته بود هرکس که میاد باید هیزم هم بیاره ، از ترس معاون یه هیزم قوسک برداشتم و دست دیگه مو کردم تو جیب . برف یخزده و لغزنده بود . بعضی وقتا یه هو لنگمون به هوا می رفت ، پاهمون تو کفش یخ زده بود و مورمور می کرد ، دیگه هیچ حسی نداشت .دستهامون هم بدتر یخ زده بود. آخه این هیزم لعنتی شده بود قوز بالا قوز به یه بدبختی به مدرسه می رسیدیم ، اگه دیر می شد وا مصیبت؟!اول صبحگاه میرفتیم سر کلاس . زنگ اول تا آخرش بی حس و یخ زده بودیم. از همه بدتر زنگ اول ریاضی داشتیم ، ترکه اناری و دستای خیس و خدر عاقبت آن بود. زنگ دوم کم کم کلاس گرم می شد ، انگشتای پاهامون به مور مور می افتادند . کفشها چون لاستیکی بودند زود ترک بر می داشتند ، ظهر که بر می گشتیم خانه می بایست انبر را توی آتیش می گذاشتیم تا کفش رو وصله کنیم .سرما ، فقر درد بدی بود که بر جان ما افتاده بود.شب بغل بخاری هیزمی لم داده و بابام رادیو رو را باز می کرد ، اخبار رو از نیمه می شنیدم " علیا حضرت فرح پهلوی مادر ایران زمین مدرسه ......بیمارستان ......... را افتتاح کرد. من نگاهم به شاخه نیمه خشک قوسک بود که با آه و ناله می سوخت با چشم خودم می دیدم چه جوری خشک و تر پای هم می سوزه. و ناله شان هم اثری ندارد.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

احمد تنبل مردی بود که دست به هیچ کاری نمی زد ، بالاخره زنش از دست او عاصی شد و او را از خانه بیرون انداخت ، احمد تنبل رفت و رفت و رفت تا به بیابانی رسید دید لش خری افتاده است و کمی آن طرفت تر چوب وچماق روی زمین است . از ترس جانش روی چوی و چماق نوشت : هزار تا کشتم ، دو هزار تا زخمی و سه هزار تا فراری .... !؟ بعدش کنار لش خر خوابید و چوب و چماق را بالا سرش گذاشت . بعد از مدتی  دیوی از آنجا رد می شد دید مردی خوابیده ، خواست او را بخورد چشمش به نوشته روی چماق افتاد پا به فرارگذاشت رفت و به رئیس دیوها گفت رئیس دیو ها به چند نفر دستور داد بدوناینکه باعث ناراحتی مرد شون اورا بیاورند ، چند تا دیو سفید راه افتادند و رفتند و احمد لعنتی را با خود آوردند ، احمد که فهمیده بود دیوها از او می ترسند  تا رسید دستور خوراک داد . پس از خوردن حمام گرم خواست ، دیوها هم دستور اورا اجرا می کدند. رئیس دیوهای سفید گفت : این مرد برای چنگ به دردمان می خورد . به احمد گفت پس فردا با دیوهای سیاه بجنگد.

روز جنگ احمد گفت پاهایم را محکم به اسب ببندید و دستهایم را آزاد بگذارید ، به همین ترتیب احمد جلوی لشکر دیوهاییسفید به راه افتاد.ناگهان دید لشکر دیوهای سیاه می آیند ، خیلی ترسید و از ترس به کنده درختی آویزان شد تا اسب را نگهدارد ، اما کنده درخت پوسیده بود و ازریشه در آمد دیوهای سیاه دیدند مردیجلوی لشکر دیوهای سفید درختی را کنده و می آید از ترس پا به فرار گذاشتند. و شکست خوردند.

دیوهای سفید پیروز و خوشحال به خانه برگشتند ، احمد را که از ترس زیر خود را خراب کرده بود و آنرا به جای "عرق مردی"  به دیوها جا زده بود به حمام فرستادند . رئیس دیوها سفید به دیگران گفت این مرد خیلی خطر ناک است باید آنرا بکشیم .احمد این حرفهارا شنید ، نیمه های شب یک کنده درخت جای خود زیر لحاف گذاشت ، و خود گوشه ای پنهان شد. دیوها سنگ بزرگی آوردند و روی رختخواب احمد که درونش کنده درخت بود انداختند ، و فرارکردند احمد از جایی که پنهان شده بود با صدای بلند گفت : کمی کمرم نرم شد ، دیوهای این را شنیدند و خیلی ترسیدند، و فرار کردند. احمد آمد و کلیدهارا برداشت در های اتاقها را باز کرد و کسانی که زندانی بودند آزاد کرد و هرچه ثروت داشتند برداشت و به خانه برد.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

.... کلاس سوم و چهارم دبستان بودم یه روز طرفای عصر بود که بابام بهم گفت " بچه خرا از گرسنگی مردند برو بازشون کن ببر توی رودخونه تا کمی بچرند"آخه اون روزا مثل حالا نبود که صدای قژ قژ موتور و ماشینا هر لحظه توی خیابون و کوچه ها آسایش مردم رو سلب کنه. مردای آبادی محصولات خودشونو با خر به مناطق دیگه حمل می کردند تا استان هرمزگان و فارس پیاده می رفتند تا شکم ماها رو سیر کنند. بنا بر این هرکسی چند تا خر داشت ،گرچه زندگی سخت بود و فقر بیداد می کرد اما دور از غوغای تمدن امروز بود .  از طرفی هم پدر بزرگم از سیرجان آمده بود لازم بود یه سری بهش بزنم ، یه پیر مرد مهربون که منو خیلی دوست داشت خدا بیامرز دوتا زن گرفته بود مادر بابام که مرده بود و یه زن دیگه که ازش بچه ای نداشت. گفتم برم ببینم برام چی آورده ، خرا رو تو رودخونه ول کردم و دویدم سمت خونه پدر بزرگم ، پیر مرد تا منو دید بوسم کرد و گفت از کجا می ای بابم گفتم تو رودخونه جلوی خرام ، ( اینوعمداً گفتم تا هرچی که قرار بود بهم بده زودتر بده تا برم ) زنش داخل اتاق بود رو کرد به او و گفت مانو یه چیزی بیار بچم بخوره باید بره خراش میرن خونه باباش کتکش می زنه ، نمیدونم زن پدبزرگم اون تو چیکار می کرد چرا لفتش می داد ،دل تو دلم نبود،مرتب بزاقم ترشح می کرد، منم از ترس اینکه خرا برن خونه و حالگیری بشه آویزون بودم ، نزدیک بود فریاد بزنم و بگم زود باش دیگه . بالاخره زن پدر بزرگم از تو اتاق اومد بیرون یه سیب کوچولو گذاشت تو دستم وگفت بگیر للو جانم برو خونتون . ناگفته نمونه وقتی پدر بزرگم زنش می رفت مسافرت با ما مهربون بود من همیشه می رفتم پیشش و قتی زنش بود ، بینمون شکر آب می شد. القصه یه نگاه سیب کردم یه سیب کوچولو که یه طرفشو نمی دونم موش خورده بود یا گنجشک  تو دستام محکم گرفته بودم و به طرف رودخانه می دویدم ، آب دهنم داشت از لب و لوچه ام سرازیر می شد ، توی دهنم مزه خوش طعم سیب داشت لحظه به لحظه بیشتر می شد چند بار تصمصم گرفتم گازش بزنم اما دلم نشد ، رسیدم تو رودخونه خوشبختانه خرهام هنوز می چریدند ، اومدم کنار رودخونه نشستم اول سسبمو شستم گذاشتم بغل دستم روی شنهای سفید و تمیز که آب رودخونه هر لحظه اونارو می شست، پیش خودم گفتم بذار صورتمو که از فرط دویدن عرق زده بود بشورم بعد با خیال راحت سیبو بخورم ، پشت سرم یکی از خرا داشت بوته پونه وحشی را می خورد صدای کروپ کروپ دهنش رو می شنیدم ، بی خیالش شدم  چند بار آب سرد رودخونه را به صورتم زده و از چند تا نفس عمیق کشیدم تا خوب سیبه بچسبه شاید نیم تا یک دقیقه شستن صورتم طول کشید ، در حالیکه داشتم امواج رودخونه رو نگاه می کردم دستمو بردم تا سیبو بردارم دیدم خبری نیست ؟! نگاه کردم دیدم جای سنگ کلوخ ، هاج واج شده بودم ، خدای من ، بسم الله ، سیبم کجا رفت ؟ همین الان گذاشتمش اینجا ، یه لحظه به فکرم رسید شاید افتاده تو رودخانه آخه جایی گذاشته بودم که وقتی آب موج می زد به آن می رسید ، چند صد متر همراه جریان آب دویدم هیچ خبری نبود ، نامید برگشتم ، طعم سیبی که توی دهنم بود به تعم تلخ گسی تبدیل شد دهنم خشک ، و بی مزه بود چنتا تا فحش آبدار به بخت خودم دادم . نزدیک همون خری که اون لحظه پشت سرم می چرید رسیدم ، یهو متوجه شدم آب سفید رنگی از گوشه لبش می ریزد چیزی تو دهنشه ، خوب نگاه کردم  دیدم بله سیب منه دیگه آخرشه ، خره جوری  با لذت و سرو صدا سیبو می خورد که دهنم آب افتاد ، بغض تو گلوم گیر کرده بود .دنبال یه سنگ نسبتاً بزرگ و گرد گشتم تو فاصله نیم متری در حالیکه خره داشت آخرین قطعات سیب را با ملچ و ملوچ می خورد سنگو وسط پیشونیش زدم چنان ضربه محکم بود که سنگ برگشت به سمت خودم  خره یه صدای داد و تکه کوچکی از هسته سیب که خوردنش برای خر هم سخته رو زمین افتاد .

 

کنار رودخانه برگشتم توی اون حال و حوای بچگی در حالیکه اشک توی چشام جمع شده بود به فقر لعنت فرستادم .


نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:خری که سیب مرا خورد , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گفتگو با نیکی کریمی‌

از بعضی جهات خیلی شبیه هم هستند. هر دو عین زندگی جریان دارند. اتفاقاتی که در زندگی می‌افتد، مثل یک لیگ و بازی فوتبال است. خطاهایمان چیست، اینکه کی گل بزنیم، باخت‌ها و بردها و نقاط ضعف و قوت‌مان، موفقیت‌هایمان و حریف‌مان و… اینها خیلی شبیه زندگی روزمره و سالانه ماست. طبعاً سینما هم چون شبیه زندگی است و همین ویژگی‌ها را دارد.

 

نیکی کریمی : بین تهران و لندن زندگی می‌کنم

 

 

وقتی نیکی کریمی در ابتدای برنامه هفت در بررسی و تحلیل اولین فیلم در حال اکرانش نام خبر‌ورزشی را به زبان آورد و گفت اخبار جام‌جهانی‌ را در این روزنامه می‌خواندم، جرقه مصاحبه ورزشی با او در ذهن ما نقش بست و به همین بهانه و البته به دلیل اقبال مردم نسبت به این فیلم و شروع هفته دوم نمایش سوت پایان در سینماها با هم گفت‌وگویی ورزشی با خبر ورزشی داشت. گفت‌وگویی که با سوت پایان شروع شد و به فوتبال کشید…

* بگذارید ابتدا از نام فیلم شما شروع کنیم. چرا سوت پایان؟
در زمان یک‌ماهه پیش‌تولید فیلم، بازی‌های جام‌جهانی در جریان بود. وقتی با عوامل کار صحبت می‌کردم، این ویژگی را در نقش اصلی گنجاندیم که او هم مثل همه مردم تحت تأثیر فوتبال و جام‌جهانی است. بعداً‌ در برنامه‌ریزی کار طوری جلو رفتیم که سکانس پایانی فیلم در فیلمنامه شب فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ همزمان شود. یعنی «سوت پایان» جام‌جهانی با سوت پایان زندگی این فرد با هم زده می‌شد و این‌طوری اسم فیلم را هم گذاشتیم سوت پایان.

* حالا که اسم فیلم‌تان را ورزشی انتخاب کرده‌اید، این امکان هست که شما برای فیلم‌های بعدی سراغ سوژه‌های ورزشی بروید؟

فکر نمی‌کنم! دو، سه سال پیش آقای کیارستمی طرحی را با من در میان گذاشت که بسیار زیبا بود. بچه‌ای که دچار بیماری است، با یک فوتبالیست سرشناس توسط خانواده‌اش مواجه می‌شود و در جریان این برخوردها اتفاقات جالبی می‌افتد. من آن زمان احساس کردم اگر بخواهم وارد این فضا شوم باید اطلاعات زیادی از فوتبال داشته باشم که ندارم! تا الان تعداد زیادی فیلم ورزشی یا مستند دیده‌ام که به اطلاعاتم افزوده‌؛ اما برای ساخت یک فیلم باید باز هم بیشتر اطلاعات داشته باشم.

*مستند مارادونا را دیده‌اید؟

بله، من در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی بارها داور بوده‌ام و مستندهای زیادی دیده‌ام. مثلاً یک مستند هم از کانتونا دیده‌ام. به نظرم اگر مستندی خوب ساخته شود، حتماً ماندگار خواهد شد و بارها خودم نیز سر ذوق آمده‌ام تا مستندی بسازم. کسی چه می‌داند، شاید یک روز هم مستندی ورزشی ساختم!

*شما برای شرکت در فستیوال‌های مختلف هنری به شهرهای مختلف دنیا می‌روید که فوتبالی هم هست. آیا در جریان این سفرها به ورزشگاه هم رفته‌اید؟

حقیقتاً هنوز پیش نیامده ولی خیلی دوست دارم. من بین تهران و لندن زندگی می‌کنم. به کرات پیش آمده که زمان بازی چلسی – آرسنال در لندن بوده‌ام. بارها به خودم گفته‌ام این بازی را بروم از نزدیک ببینم‌؛ اما نشده که به ورزشگاه بروم. دوست هم داشتم به ورزشگاه بروم ولی نشده… فکر می‌کنم واقعاً دیدنی است. حتماً در سفر بعدی می‌روم.

*چند درصد سینماگران، فوتبال را دنبال می‌کنند؟

خیلی زیاد. رشته اصلی من تنیس است و بازی‌های آن را دنبال می‌کنم از جمله گرانداسلم‌ها را‌؛ اما پیگیر اخبار فوتبال هم هستم. هرکس در رشته‌ای تخصصی دارد؛ اما همه فوتبال را دوست دارند. مثلاً سال قبل سر کار آقای کمال تبریزی به نام «خیابان‌های آرام» در ارمنستان بودیم و می‌دیدم که همه آقایان به شدت پیگیر نتایج فوتبال بودند و مدام بعد از هر صحنه فیلمبرداری از بازی‌ها می‌پرسیدند!

*بازی‌های ملی چطور؟ خودتان دنبال نمی‌کنید؟

پدرم مدال قهرمانی بوکس در سطح آسیا دارد. یعنی در کنار علاقه و تحصیل در ادبیات، همیشه حال و هوای ورزشی در منزل ما بود و نتایج فوتبال را هم دنبال می‌کردیم اما من شخصاً خیلی اهل فوتبال نیستم.

*اما می‌گویند خیلی فوتبالی هستید…

نه این‌طور نیست.

*حتی ملی؟

چرا، بازی‌هایی که همه ملت روی آن تمرکز می‌کنند من هم دنبال می‌کنم، ‌مثل استرالیا ولی نه همه بازی‌ها.

* رنگ مورد علاقه؟

(با خنده) آمده‌اید اینجا که این یکی را بپرسید! خب بنویسید آبی را دوست دارم.

* خارجی‌ها چطور؟

رئال، چلسی و آرسنال. بازی‌های منچستر را هم دوست دارم

*خیلی عجیب است شما در لندن زندگی می‌کنید و منچستریونایتد را دوست دارید. لندنی‌ها از این تیم متنفرند!

این قانون در مورد من صدق نمی‌کند. واقعاً تیم خاصی را دوست ندارم. من فقط بعضی بازی‌ها را دنبال می‌کنم‌؛ مثلاً بازی‌های منچستر- آرسنال، چلسی-  آرسنال یا رئال – بارسلونا.

*بین چهره‌های ورزشی به چه کسی علاقه بیشتری دارید؟

واقعاً نمی‌توانم شخص خاصی را اسم ببرم. آدم‌های زیادی داریم که در رشته‌های مختلف کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و برایم قابل احترام هستند ولی اجازه بدهید اسم از کسی نبرم.

حتی فوتبال؟

‌به‌خصوص در فوتبال!

* شهاب حسینی نقش اول مرد فیلم شما بود. او چقدر به فوتبال علاقه دارد؟

از خودشان بپرسید بهتر است ولی زمان کار می‌دیدم که با علاقه نتایج جام‌جهانی و بازی‌ها را دنبال می‌کند.

* بعضی کارشناسان معتقدند بین فوتبال و سینما وجوه مشترک زیاد است. دوربین‌ها، تهیه‌کننده و کارگردان و بازیگران شما مثل مدیرعامل، سرمربی و فوتبالیست‌های ما هستند. نظر شما چیست؟

از بعضی جهات خیلی شبیه هم هستند. هر دو عین زندگی جریان دارند. اتفاقاتی که در زندگی می‌افتد، مثل یک لیگ و بازی فوتبال است. خطاهایمان چیست، اینکه کی گل بزنیم، باخت‌ها و بردها و نقاط ضعف و قوت‌مان، موفقیت‌هایمان و حریف‌مان و… اینها خیلی شبیه زندگی روزمره و سالانه ماست. طبعاً سینما هم چون شبیه زندگی است و همین ویژگی‌ها را دارد.

* استاد علی نصیریان می‌گفت «بعضی وقت‌ها نمایش تیم‌های اروپایی شبیه باله روسی می‌شود»…

البته اگر خوب بازی کنند نه مثل بعضی تیم‌های ما!

* بله، ایشان هم مثال از تیم‌های اروپایی و بارسلونا می‌آورد. البته مقابل شما نمی‌شود حرف از بارسلونا بزنیم!

(باخنده) کسی نمی‌تواند بگوید بارسلونا بد است. نمی‌شود که!

* بعد از اکران «سوت پایان» نقاط ضعف و قوت فیلم‌تان را چطور دیدید؟ پس از دیدن واکنش‌های مردم و صحبت با آنها به چه نقطه‌ای رسیدید؟ فکر می‌کنید اینها چقدر به شما برای کار بعدی‌‌تان کمک می‌کند؟

تجربه لذت‌بخشی بود و البته بسیار سخت. برای ساخت فیلم، انرژی مضاعفی لازم داشتم ولی خوشبختانه یک گروه خوب و حرفه‌ای کارها را خیلی راحت‌کرد. الان هم پخش حرفه‌ای هدایت‌فیلم خیلی کمک کرده. در کل خدا خیلی دستم را گرفته و کمکم کرد و از این «اولین» فیلم من که روی پرده رفت، خیلی راضی هستم. خدا را شکر.

* نیکی کریمی از این به بعد فقط به فکر کارگردانی خواهد بود؟

نه، به بازیگری هم ادامه خواهم داد. من بازیگری را دوست دارم.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك پسر كوچك از مادرش پرسيد: چرا گريه مي كني
مادرش به او گفت : زيرا من يك زن هستم .
پسر بچه گفت: من نمي فهمم
مادرش او را در آغوش گرفت و گفت : تو هيچگاه نخواهي فهميد
بعدها پسر كوچك از پدرش پرسيد : چرا مادر بي دليل گريه مي كند
پدرش تنها توانست به او بگويد : تمام زن ها براي هيچ چيز گريه مي كنند
پسر كوچك بزرگ شد و به يك مرد تبديل گشت ولي هنوز نمي دانست چرا زن ها بي دليل گريه مي كنند
بالاخره سوالش را براي خداوند مطرح كرد و مطمئن بود كه خدا جواب را مي داند
.او از خدا پرسيد : خدايا چرا زن ها به آساني گريه مي كنند؟
خدا گفت زماني كه زن را خلق كردم مي خواستم كه او موجود به خصوصي باشد
بنابراين شانه هاي او راآن قدر قوي آفريدم تا بار همه دنيا را به دوش بكشد.
و همچنين شانه هايش آن قدر نرم باشد كه به بقيه آرامش بدهد
من به او يك نيروي دورني قوي دادم تا توانايي تحمل زايمان بچه هايش راداشته باشد
ووقتي آن ها بزرگ شدند توانايي تحمل بي اعتنايي آن ها را نيز داشته باشد
به او توانايي دادم كه در جايي كه همه از جلو رفتن نااميد شده اند او تسليم نشود و همچنان پيش برود
. به او توانايي نگهداري از خانواده اش را دادم حتي زماني كه مريض يا پير شده است بدون اين كه شكايتي بكند
به او عشقي داده ام كه در هر شرايطي بچه هايش را عاشقانه دوست داشته باشد حتي اگر آن ها به او آسيبي برسانند
. به او توانايي دادم كه شوهرش را دوست داشته باشد و از تقصيرات او بگذرد و هميشه تلاش كند تا جايي در قلب شوهرش داشته باشد
.به او اين شعور را دادم كه درك كند يك شوهر خوب هرگز به همسرش آسيب نمي رساند اما گاهي اوقات توانايي همسر ش را آزمايش مي كند وبه او اين توانايي را دادم كه تمامي اين مشكلات را حل كرده و با وفاداري كامل در كنار شوهرش با قي بماند و در آخر به او اشك هايي دادم كه بريزد
.اين اشك ها فقط مال اوست و تنها براي استفاده اوست در هر زماني كه به آن ها نياز داشته باشد
. او به هيچ دليلي نياز ندارد تا توضيح دهد چرا اشك مي ريزد
خدا گفت : زيبايي يك زن در چشمانش نهفته است زيرا چشم هاي او دريچه روح اوست
، ودر قلب او جايي كه عشق او به ديگران در آن قرار دارد.

 


نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید.  به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد.  هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است.  وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد.  بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد.  در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند.

 

هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌کند.  امّا جایگاههای سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند.

 

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید.  اگر نگاه کنید میبینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند.  در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید.  همهء شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند.  اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود.  این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌دهد بنزین نزده‌اید.

 

یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید.  دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال میکند.  بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر میکنید تبخیر می‌شود.  مخازن ذخیرهء بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند.  این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند.  برخلاف جایگاه‌های بنزین، اینجا که من کار میکنم، هر تانکری که ما بارگیری میکنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به میزان یک گالن باشد.

 

نکتهء دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید.  به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.


نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در این مطلب به راه های جلوگیری از سرماخوردگی اشاره می کنیم که خواندن آن می تواند خیلی جالب و باور نکردنی باشد. 


۱ - پیاده روی تند؛
تحقیقات جدید نشان داده، پیاده روی تند با افزایش ایمنی بدن از سرماخوردگی جلوگیری می کند، اما متوجه باشید که نباید بدوید، زیرا فشار بیش از حد، باعث مریض شدن می شود. اگر علاوه بر گرفتگی صدا علائم دیگری نیز دارید بهتر است در تخت خواب بمانید.
2 - از تخلیه هم زمان سوراخ های بینی، پرهیز کنید؛
به هنگام گرفتگی بینی، فین کردن هر ۲ سوراخ بینی هم زمان می تواند ترشحات را داخل سینوس ها پرتاب کند و احتمال عفونت را افزایش می دهد. به جای آن از داروهای رفع احتقان استفاده و یا هم سوراخ بینی را به نوبت تخلیه کنید.

 ۳ - حمام آب گرم بگیرید؛
بررسی نشان داده، که هوای مرطوب و ولرم مانند مصرف زیاد مایعات هنگام سرماخوردگی، بدن را سم زدایی می کند سونای بخار هم می تواند مفید باشد.

 ۴ - آب میوه داغ مصرف کنید؛
محققان می گویند، خوردن یک لیوان آب سیب و انگور سیاه داغ، علائم سرماخوردگی را مانند سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی برطرف می کند.

 ۵ - مصرف فلفل؛ فلفل دلمه ای قرمز، موادغذایی سرشار از ویتامین Cمدت و شدت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد. موادغذایی دیگری که تقویت کننده ایمنی بدن می باشند عبارتند از ماست، زردچوبه، سیر، آویشن، چای سبز و کدو.

 ۶ - خواب: تحقیقات نشان می دهد افرادی که خواب کمتری می کنند ۳ برابر بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند. 

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

  خواص درمانی پنیرک

گیاهی است که به حالات خودرو در جنگلها و اراضی غیر مزروع می روید و از ارتفاع آن تا شصت سانتی متر میرسد. ریشه های آبدار و سفید رنگی دارد و ساقه آن استوانه ای شکل وراست است. برگهای آن بزرگ و دارای دم برگ است و گلهای ان به رنگ گلی مایل به بنفش و دارای خصوص تیره است این گلها پس از خشک شدن به رنگ آبی در می آیند در کاشان به این گیاه مولجه می گویند.

خواص درمانی: پنیرک حاوی موسیلاژ( لعاب نباتی) و ویتامین های A , B , C است از برگ و گل این گیاه در طب استفاده می شود پنیرک ضد سرفه و مرهم سینه است خاصیت مسهلی و نرم کننده دارد دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده های تنبلی هستند توصیه می شود.
جوشانده آن باری عفونتهای مثانه و اسهال خونی و سرفه های شدید مفید و موثر است. برگ و ریشه پنیرک را اگر به شکل ضماد در آورید و روی دمل و یا کورک بگذارید فورا سر باز می کند چون خاصیت مسهلی دارد و برای ورم مجاری گوارش و ادرار مفید است.

 

http://www.weeds.ir/photos/Malva%20neglecta/golazin_1356.jpg

خواص درمانی بو مادران

گیاهی خودرو می باشد و در دشت ها و کنار جاده ها و مناطق کوهستانی بیشتر می روید گلهای آن به رنگ سفید است که سر شاخه های آن به شکل چتر نمایان می شود گلهای آن مصرف طبی دارد.

خواص درمانی: خواص اصلی این گیاه ضد تشنج قابض نیرو بخش تب بر و قاعده اور است بعضی افراد دم کرده آن را در موقع ناراحتی شکم و دل درد و اسهال استفاده می کنند.
برای درمان زخم های چرکی در پا و بو اسیر چرک دار 30 تا 40 گرم بو مادران خشک را در یک لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید سپس زخم را با آن شستشو دهید و پانسمان کنید همچنین پماد آن برای دردهای رواتیسمی استفاده می شود

خواص درمانی آويشن

 

گیاهی است که در جنگلها واراضی غیر مزروع به طور خودرو می روید و ساغه آن بنفش است و گلهای آن گلبهی رنگ است و برگهای آن بیضی شکل و در مقابل دیکدیگر قرار می گیرند و در ایران آویشن کوهی بیشتر در شهرهای لاهیجان و طالش و آستارا می روید.

خواص درمانی: گلهای خشک و آویشن کوهی دارای خاصیت نیروبخشی خلط آور ضد تشنج و مقوی معده است. دم کرده آن برای درمان نفخ شکم و انواع سو هضم و اسهال و اختلالات روده و قاعدگیهای سخت موثر و مفید است. کسانیکه روماتیسم دارند و یا مبتلا به ورم مفاصل شده اند می توانند به آسانی خود را با ضماد آویشن کوهی تازه معالجه کنند و برای این کار باید گل و برگ آویشن را در ظرفی بریزند و روی حرارت قرار دهند و آنرا تا گرم آست روی ناحیه ای که درد می کند بگذارند وببندند. در ضمن برای بر طرف کردن تلخی دم کرده جوشانده گل آویشن کوهی می توانید از عسل استفاده کنید.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کشته شدن هابیل بله دست قابیل= 3900 سال قبل از میلاد

رخ دادن طوفان نوح در زمین = 2040 سال قبل از میلاد

بعثت حضرت ابراهیم(ع) = 2085 سال قبل از میلاد

تولّد حضرت اسماعیل(ع) = 2000 سال قبل از میلاد

تولّد حضرت یوسف(ع) = 1887 سال قبل از میلاد

قیام حضرت موسی (ع) = 1652 سال قبل از میلاد

قتل عام یهودیان = 1127 سال قبل از میلاد

بنای معبد سلیمان طراح آن حضرت داوود است = 973 سال قبل از میلاد

تولّد حضرت عیسی(ع) = سال اوّل میلادی محسوب میشود

تخریب بیت الاقصی = 70 سال بعد از میلاد

تولّد حضرت محمّد(ع) = سال 570 میلادی

بعثت حضرت محمِد(ع) = سال 611 میلادی

رحلت حضرت محمّد(ع) = سال 632 میلادی

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیا میدانید که:

1-  سوره ای که حرف ((میم)) درآن نسیت سوره ((کوثر)) است.

2-سوره ای که حرف ((ف)) در آن نیست سوره ((حمد)) است.

3- سوره ای که در تمام آیه های آن کلمه الله است سوره ((مجادله)) است.

4- سوره ای که سم الله ندارد، سوره (( توبه)) است.

5- به نهج البلاغه  ((برادر قرآن)) گفته میشود.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در یک حادثه کم سابقه یک نوزاد در کشور الجزایر با چهار پا به دنیا آمد...

به گزارش آتی نیوز،یک زن الجزایری در ایالت "باتنه" واقع در 430 کیلومتری پایتخت الجزائر،کودکی چهار پا را به دنیا آورد.

روزنامه الشروق الیومی چاپ الجزایر در شماره صبح روز گذشته خود اعلام کرد که پزشكان تولد اين نوزاد غيرطبيعي را ناشي از رشد ناقص دو جنين دوقلو و تلفيق يكي از دوقلوها در ديگري دانسته اند.
 

 
به نوشته این روزنامه، این کودک الجزایری که اکنون تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارد دارای یک سر و قلب مشترک است.

پزشكان ابراز خوش بيني كرده اند با برداشتن دوپای اضافی، اين نوزاد بتواند به زندگي طبيعي باز گردد.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حجامت نام یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی ترین سند موجود از ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مقدونیه انجام می شده و بعدها به یونان رخنه کرده است و از روش های نسبی درمان به شمار می رود.
 به گزارش البرز نیوز، در کشور ما کم نیستند افرادی که با وجود پیشرفت‌های گوناگون در عرصه های مختلف درمانی، باز هم از روش های سنتی استفاده می کنند. یکی از این مراکز درمان سنتی حجامت است.هر کدام از داوطلبین انجام حجامت دلیل انجام این عمل را یا به توصیه دوستان و آشنا می دانند و یا تنها راه باقی مانده در درمان برای دردشان! آنچه می خوانید نظرات ائمه معصومین (ع) و پزشکان درباره این نوع درمان سنتی است.
حجامت یک درمان سنتی است که از قدیم تأثیر داشته و همچون داورهای گیاهی، طب سوزنی و همیوپاتی رواج دارد. « بهزاد علاقی»، مدیر نظارت بر درمان مرکز بهداشت تهران جنوب با بیان این جمله در گفت و گو با شبستان افزود: باید توجه داشت که چه شخصی این کار را انجام می‌دهد و به چه علتی شخص متقاضی حجامت به این عمل روی آورده است؟ چگونه باید حجامت را انجام داد؟ این‌ها مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود، متأسفانه این نکات در بیشتر کلینک‌ها رعایت نشده و دوره درمان تکمیل نمی‌شود. برای مثال وقتی پزشک برای بیمار 20 عدد کپسول آموکسی‌سیلین تجویز می‌کند، بیمار باید دوره درمان را تکمیل و تمام داروها را مصرف کند؛ ولی فرد بیمار بعد از مصرف دو عدد قرص مرحله درمان را قطع می‌کند و بعد از دو هفته سینوزیت می‌گیرد، آن هم به این دلیل که درمانش کامل نبوده است.
 

وی درباره نکات مهم در انجام این نوع درمان سنتی گفت: مسئله مهم در بحث حجامت آن است که آیا وسایلی که در حجامت تهیه می‌شود، یک بار مصرف است یا خیر؟، آن هم به این دلیل که در بعضی مراکز از تیغ‌ها چندین بار استفاده می کنند یا در بعضی مراکز با وجود نظارت سازمان بهداست و درمان پزشکی شاهد آن هستیم که وسایل پانسمان آلوده استفاده می‌شود.

وی درباره گسترش این مراکز در سطح شهر گفت: متأسفانه بعضی از افراد در مرکز حجامت ایران با گذراندن یک دوره آموزشی و تهیه یک دستگاه ساکشن، ممکن است حتی در منزل برای مردم حجامت انجام دهند و از این راه در آمد کسب کنند!.

علافی درباره مراجعه کنندگان به این شاخه از طب سنتی افزود: چه زنان و چه مردان مشتریان این نوع درمان هستند. مردان در همه سنین ولی خانم‌ها بیشتر در سنین بالا مراجعه می‌کنند، در ضمن بیشتر افرادی که برای حجامت مراجعه می‌کنند، افراد تحصیل‌ کرده نیستند.

در ادامه «غلامرضا کردافشار»، متخصص طب سنتی با بیان اینکه حجامت با دو هدف اصلاح کمیت و اصلاح کیفیت خون انجام می شود، افزود: افرادی که دارای خون زیاد و درمعرض بیماری هایی مانند سکته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می کنند.

وی افزود: مناسب ترین زمان حجامت افراد برای اصلاح کمیت خون دوازدهم تا پانزدهم ماه قمری است، چرا که سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واکنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع کرد.

کرد افشار اظهارکرد: پانزدهم هرماه قمری، اوج جوشش خون انسان است و پزشکان نیز تلاش می کنند، افراد باید این روزها به دلیل افزایش احتمال خطر، به جز موقعیت های اورژانسی از انجام عمل جراحی بپرهیزند .
 

«عباس حاجی آخونی»، مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی و مکمل گفت: حجامت جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران و مورد قبول و تأیید وزارت بهداشت است. از نظر این وزارتخانه، مراکز مجاز حجامت معتبر هستند.

مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی، مکمل و صنایع گیاهان دارویی افزود:‌ موضع وزارت بهداشت درباره حجامت آن است که این روش جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران است، به همین علت به عنوان متولی سلامت به مراکز حجامت در کشور مجوز می ‌دهد.
 

حاجی آخونی در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ ای از مسئولان حتی در وزارت بهداشت با استناد به طب نوین انتقال خون معتقدند با وجود دستگاه‌ ها و تجهیزات پیشرفته و استریل خونگیری، باید حجامت کنار گذاشته شود، گفت:‌ جوابی که می ‌توان به این افراد داد، این است که اولا اگر با وجود طب نوین انتقال خون نیازی به حجامت نبود، لازم نبود انبیا‌ و اولیای دین این قدر بر حجامت تأکید کنند، آنها می ‌گفتند مردم بروید خون بدهید، دیگر این که این قدر تأکید بر تاریخ و این که چندم ماه حجامت کنید و بر ثواب آن نمی‌ کردند.

وی افزود:‌ مطالعات علمی در دنیا بر روی حجامت و همچنین زالو درمانی که مانند بررسی یک دارو به روش کلینیکال ترایال انجام می ‌شود، اثربخشی حجامت و زالو درمانی را نشان داده است و مقالات علمی متعدد درباره آن وجود دارد، نکته دیگر آن است آنالیز خون گرفته شده از طریق حجامت نشان داده که ترکیبات آن و لیپیدهای موجود در آن با خون گرفته شده از روش‌ های دیگر متفاوت است، بنابراین، این همه عقبه فرهنگی و توصیه‌ های بزرگان دین بی دلیل نبوده است.

قدمت 3300 ساله حجامت در جامعه بشری

 اگر به کتاب های تاریخی و طب های سنتی مراجعه کرده باشید، می بینید که احادیث و سفارش های ائمه معصوم (ع) در مدح انجام حجامت کم نیستند، ولی انجام حجامت فقط به دوره اسلام ختم نمی شود؛ بلکه یک درمان پیچیده ای است که قدیمی ترین سند موجود گواه بر انجام حجامت در 3300 سال قبل از میلاد مسیح در مقدونیه کشف شد که بعدها به یونان رخنه کرده و در آن زمان شاخص پزشک بودن، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است.

اوراق پاپیروس که از عصر باستان بدست آمده نیز نشان می دهد که حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح ،حجامت امری رایج بوده است.حتی بقراط که حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح می زیسته است با روش های مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است.

در آثار جالینوس نیز مطالب متنوعی در مورد حجامت برجا مانده است. تمامی ‌بزرگان طب سنتی ایران از حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم درمانی ذکــر کرده ‌اند. محــــمد زکریای رازی در کتاب «الحاوی» ، شیخ الرئیس ابوعلی سینا در کتاب «قانون در طب»، سید اسمـاعیل جرجانی در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» و عقیلی خراسانی در کتاب «خلاصه‌الحکمه فی مجـــمع الجوامع» به شـیــــــوه گسترده ‌ای پیرامون حجامت و کاربرد آن در درمان صحبت کرده ‌اند و از حجامت برای درمان بیـــــــــماری‌های فراگیر و مهمی ‌مانند سکته قلبی ، مالیخولیا، سردرد های میگرنی و بخشی از بیماری‌های پوستی بهره می‌گرفته‌اند.

 

تاکید پیامبر و امامان معصوم بر انجام حجامت

با ظهور اسلام، حجامت مورد تأیید و تأکید فراوان پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم السلام قرار گرفت و بیش از 600 روایت در مورد حجامت جمع آوری شده است. پیامبر اکرم (ص) در روایتی که در نهج الفصاحه آمده، پنج چیز را از سنت های پیامبران الهی معرفی کرده اند که عبارتند از : حیاء، حلم، حجامت، مسواک و عطر زدن.

در روایت دیگری امام علی علیه السلام می فرمایند: "ان الحجامه تصح البدن و تشد العقل." بدرستی که حجامت بدن را سالم و عقل را نیرومند می گرداند .

رسول اکرم (صلی االله علیه و آله و سلم ) و ائمه‌اطهار علیهم السلام خود حجامت می‌کرده ‌اند و روش انجام آن را بیان فرموده‌اند و ویژگی‌‌های درمانی آن را برشمرده ‌اند. در این زمینه بیش از پانصد روایت مطرح است که در کتاب «حجامت از دیدگاه ‌اسلام» جمع آوری شده‌ است.


یکی از مهمترین روایاتی که در زمینه حجامت در منابع معتبر روایی ذکر شده و در ذیــــل آیه یک ســــوره‌ مبارکه «اسری» در تفسیر المیزان و برخی از تفاسیر دیگر آمده ‌است، حدیث زیر می‌باشد:

حضرت رسول اکرم(صلی االله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند:

 «در شب معراج، وقتی که به آسمان هفتم صعود کردم، بر هیچ ملکی از ملائک گذر نکردم مگر اینکه گفتند یا محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن امر بفرما.»

با یک چنین نگاه وسیع و عمـــیق و روش درمانی همه سونگـر است که «علــــم طـــب در کنــــــــار علم دیـــــن» قرار می گیرد که ( العلم علمان علم الابدان و علم الادیان) و می داند که خداوند اول طبیب است و آنگاه پیامبران و خاتمشان رسول گرامی اسلام (ص) منتظر نمی ماند که جامعه بیمار شود و دســت نیاز به ســـوی او دراز کنـــد، قبل از بروز بیماری اقدام به پیشگیری دردهای جامعه می کند. با تعلیم خداوندی انسان را می شناسد و کلیه عوامل حاکـــم و مؤثـــر بر او را می دانــد. لذا برخی از دستــــوراتش از جمله توصیه های طبی برای همه انسانها و همه زمانهاست. بعضی از دستوراتــش برای سنی خاص یا جنس خاص یا فرد خاص یا فصــــل خاص صادر می شود.
 


بهترین تغذیه بعد از حجامت

امام رضا علیه السلام در رساله‏ى ذهبیّه، فرمایش مفصّلى در مورد خوراک بعد از حجامت دارند که قسمتى از آن را در اینجا مى‏آوریم:

« پس از استحمام باید موضع فصد و حجامت را به وسیله‏ى پارچه‏ى کرکى یا ابریشمى یا دستمال نخى که لطیف و نرم باشد، بپوشانید. بعد یک حبه از تِریاق اکبر (نام یک داروى قدیم) به اندازه‏ى ماش میل کنید. پس از حجامت و فصد، آب میوه بنوشید و اگر میوه نیست، شربت بالنگ مصرف کنید و در جایى که این امکانات وجود ندارد، بالنگ را زیر دندان بگیرید و روى آن جرعه‏اى آب نیم ‏گرم بنوشید. اما در فصل سرما باید سکنجبین عسلى استفاده شود که این شربت شما را از بیمارى‏هاى خطرناک لقوه، برص، بهق و جذام به اراده‏ى خداوند ایمن خواهد داشت.


امام رضا (ع): «سفارش مى‏کنم که پس از حجامت یا فصد، آب انار را با مکیدن آن بنوشید. مکیدن آب انار خون را زنده و تن را با نشاط خواهد ساخت. پس از حجامت و فصد ، از خوردن غذاهاى نمک‏دار تا مدت 3 ساعت بپرهیزید، چون اگر این پرهیز مراعات نشود، بعید نیست که انسان به بیمارى جرب دچار شود.»

 

امام حسن عسکرى‏ علیه السلام مى‏فرماید: « بعد از حجامت انار شیرین میل کنید، چون انار خون را آرام مى‏کند و آن را در مسیر خود صاف مى‏گرداند.»

پیامبر اکرم (ص): «جبرئیل چندان مرا به انجام حجامت دعوت کرد که پنداشتم گویی حجامت واجب است.»
 

سن مناسب برای انجام حجامت

در طب سنتی، برخی حکما ـ از قبیل بوعلی سینا و جرجانی ـ حجامت را از دو تا 60 سالگی تجویز نموده اند. اما در طب اسلامی شروع حجامت جهت پیشگیری، از چهار ماهگی تجویز شده است. در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که در کتب گوناگون ـ از جمله استبصار جلد 1 صفحه 84 ـ وارد شده است، ایشان به حجامت نقره در اطفال بالای چهار ماه به فاصله هر ماه یکبار توصیه نموده اند و آثار فراوانی برای آن ذکر نموده اند.


همچنین در روایات اسلامی حدیثی مبنی بر عدم انجام حجامت در افراد کهنسال مشاهده نشده است . به عبارت دیگر حجامت محدودیت سنی ندارد .

حضرت امام رضا (ع) در رساله ذهبیه حجامت را در بالغین متناسب با سن تجویز نموده اند. مثلاً حجامت برای فرد 40 ساله هر 40 روز یک مرتبه و برای فرد 60 ساله هر 60 روز یک بار تجویز شده است.

ایام مناسب جهت حجامت

امام رضا (ع): «فصل بهار روح زمان هاست و در این فصل خون به هیجان در می آید. لذا از قصد و حجامت در این فصل استفاده کن.»


امام صادق(ع): «حجامت کردن در ثلث اول فروردین ماه ( آذر ماه رومی ) باعث صحت یک سال از بیماری هاست به اذن خداوند متعال در احادیث ائمه معصومین علیه السلام به خصوص امام رضا ( ع) از حجامت در ماه کانون اول رومی ( دی ماه ) نهی شده است.»


البته بیان این ترتیب بدین معنی نیست که حجامت در فصول زمستان بی فایده می باشد. بلکه موید تأثیر بهتر حجامت در ترتیب عنوان شده می باشد و چه بسا با تشخیص پزشک، حجامت حتی در دی ماه نیز در راستای درمان بیمار لازم تشخیص داده شده و تجویز شود. در این صورت نباید صدقه دادن ، تلاوت آیه الکرسی و صلوات فرستادن را از خاطر برد.
 

چه افرادی را نباید حجامت نمود؟

حجامت پیشگیرانه خطر آفرین نیست و با رعایت اصول صحیح می توان آن را حداقل سالی دو مرتبه در فصل بهار و پاییز انجام داد. ولی حجامت به منظور درمان، اگر توسط افراد غیر پزشک و غیر مطالع انجام شود ممکن است نه تنها موجب درمان نگردد ،بلکه مشکلاتی را نیز برای بیمار ایجاد کند. تجربه نشان داده است که برای افراد ذیل نبایدحجامت انجام شود:


1- افرادی که طبق تعریف طب سنتی در گروه بلغمی مزاجها قرار می گیرند. در این افراد ابتدا باید غلبه بلغم را با برنامه غذایی و تجویز مسهل رفع نموده و سپس حجامت انجام داد.


2- زنان باردار تا پایان ماه چهارم حاملگی ( تشکیل کامل جنین ).


3-حجامت زنان در ایام عادت ماهانه به خصوص در اواخر عادت ممکن است موجب افت شدید فشار خون و مشکلات دیگر شود.


4- افراد دچار مشکلات انعقادی مثل کمبود پلاکت و هموفیلی.


5- عده ای از پزشکان معتقدند که در افراد دچار فشار خون خیلی بالا ابتدا باید فشار خون را کنترل نمود و سپس اقدام به حجامت کرد.
 

اما عده ای دیگر از پزشکان نیز معتقدند که حجامت این افراد هیچ مانع و خطری ندارد و حجامت را باعث تعدیل فشار خون این افراد می دانند.


 
انواع حجامت

در کشور های غربی حجامت تقریباً با 10 روش انجام می شود، ولی در طب سنتی ایران حجامت به طور کلی به دو دسته حجامت خشک ( بادکشی Dry cupping) و  حجامت تر Wet cupping تقسیم می شود.
 

حجامت خشک

نوعی حجامت است که در آن خونی از بدن خارج نمی شود، بلکه تنها عمل مکش ( Suction) روی پوست انجام می شود. حجامت خشک خود بر دو قسم است: سرد و خشک و گرم و خشک.


حجامت گرم و خشک
در فرهنگ عامه اصطلاحاً به کوزه یا لیوان گذاری معروف می باشد. حجامت خشک در نقاط مختلفی از بدن انجام می شود و در درمان بسیاری از دردها و بیماریها نقش موثری دارد. اینگونه از حجامت موجب انبساط عروق و رفع انسداد آنها و تحریک دیواره مویرگها می شود و در افزایش توان سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.


حجامت تر

این نوع از حجامت با خارج نمودن مقداری از خون بیمار همراه می باشد . مواضع توصیه شده جهت انجام حجامت تر در مکاتب مختلف طب سنتی متفاوت می باشد . اما در طب اسلامی مواضع زیر بیشتر تأکید شده است.

 

 حجامت سر

محل این حجامت یک وجب شخص حجامت شونده از نوک بینی تا فرق سر می باشد. این گونه از حجامت با تکنیک خاصی انجام می شود و در روایات با عنوان (حجامت نجات بخش) نامیده شده است.


حجامت کمر
این حجامت در گودی کمر ، حدود مهره S1 انجام می شود و از آن در روایات با نام (حجامت رهاننده) یاد شده است.
 

حجامت ساق ها

در یک وجب بالاتر از قوزک، پشت دو ساق انجام می شود.
 

حجامت نقره

در گودی گردن انجام می شود و مختص اطفال می باشد. انجام این گونه از حجامت برای بزرگسالان به علت احتمال ایجاد فراموشی نهی شده است.

 

به نقل از سايت http://www.pic.persianv.com/view/002761.php

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اين هم لينك دانلود كتاب آشپزي

http://up6.iranblog.com/files2/90Vista-ir-Health-No-34-Drugs-DAROOHA-.pdf

اين هم لينك دانلود كتاب داروها

http://up6.iranblog.com/files2/eeVista-ir-Cooking-No-1-Soup.pdf

اين هم لينك دانلود كتاب آشپزي پخت دلمه

http://up6.iranblog.com/files2/d0Vista-ir-Cooking-No-4-Dolme.pdf

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عکس های طنز و دیدنی

آدرس اين تصاوير http://www.fulpix.mihanblog.com/post/997
 


عکس های طنز و دیدنی

























































نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تاريخ ارسال خبر : 1390/06/06 ساعت 08:05:09

سقز گیری و تیشه زنی بیش از 1400 درخت بنه در منطقه خبر بافت!؟

 

   
 

به گزارش سایت خبری-تحلیلی هلیل،  نامه ای اعتراض آمیز نسبت به سقزگیری و تیشه زنی درختان بنه در منطقه پارک ملی بافت،به دفتر هلیل ارسال شده که تماس ما با مسئولان برای پیگیری این موضوع تا کنون بی نتیجه مانده است

متن کامل این نامه به شرح ذیل  می باشد و در پیگیری هلیل در راستای برسی صحت و سقم این موضوع و میزان خسارات وارده به منطقه پارک ملی ادامه دارد و شفاف سازی مسئولان امر را در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد،البته اگر راضی به شفاف سازی بشوند.؟

و سایت هلیل ضمن حضور در منطقه گزارش تصویری از این فاجعه طبیعی جبران ناپذیر، منتشر خواهد کرد! .

بسمه تعالی با قبولی طاعات و عبادات همه مومنین و با نهایت تاثر و تاسف،به استحضار می رسانیم جمعی از جوانان و اهالی طبیعت دوست دهستان خبرشهرستان بافت ، مبنی بر اینکه تعداد 30نفر از اهالی کردستان در منطقه پارک ملی خبر، منطقه تخت بنه ، دره مبارکه تقریباً 20 متری پایکاه حفاظت سایت گور خر ، اقدام به سقز گیری و تیشه زنی به تنه 1440 اصله درخت بنه (پسته وحشی) نموده که از ذخایر و ارزشهای پارک ملی خبر بوده ، بر تنه هر درخت 30 زخم نشسته ، مایه تاسف اینکه درست بیخ گوش ماموران پارک ملی اقدام جنایتکارانه بدون مجوز صورت گرفته باشد ،اگر موضوع جرم بوده چرا سکوت شده ، اقدامی صورت نگرفته است، این 30 نفر را چه ارگان یا فردی فرستاده است ؟ آیا مجوز دارند که 1440 درخت بنه را نابود کنند؟ پارک ملی خبر دارای ذخایر گیاهی فراوان و کل و بز و آهو و کبک و.... می باشد ، متاسفانه آمار این حیوانات روبه تحلیل رفته ، و درختهایمان یا طعمه خشکسالی است یا اسیر تیشه فرصت طلبان . از این نعمت الهی دیگر برایمان چیزی نمانده است . اعتراض و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر و حتی مجازات عاملین حق ماست ، پیگیری این مسئله وظیفه شرعی و میهنی ما می باشد. مستدعیست در این خصوص اقدام لازم مبذول نموده و موضوع را جهت روشن شدن اذهان عمومی مردم خَبر اطلاع رسانی نمائید

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امت شهيد پرور شهرستان بافت اولين رتبه حضور در انتخابات مجلس خبرگان را دارد ، اين مايه افتخار است ،مردم خبر ملتي معتقد و استوار همواره پيرو رهبري بوده و هر گونه جريان انحرافي را محكوم مي نمايد. همه مسئولين بايد بدانند در مملكت اسلامي مديريت مي كنند و كوچكترين اهمال بزرگترين ظلم و توهين به نظام است .اين وبلاگ متعلق به ياران رهبري است و با مشت محكم بر دهان منحرفين مي كوبد.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

آقاي فرامرز سلجوقي


سالگرد تولد دختر خانم عزيز تان را تبريك مي گويم


عليمرداني

 

 

DSCN2742_resize

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

خبر آتش سوزی در انبار لوازم دوچرخه دولت آباد

 

در شب جمعه تاريخ 90/6/19 در خبر بالا در يك حادثه آتش سوزي يك مغازه لوازم آرايشي  متعلق به خانم مريم مددي زاده در آتش سوخت ،  كليه اجناس مغازه از بين رفته و خسارت زيادي وارد آورد.بر اثر انفجار مواد آرايشي به ساختمان مغازه خسارت وارد شد. اين آتش سوزي عمدي بوده و اقدامات لازم جهت پيگيري موضوع ادامه دارد.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

مسافرين گرامي

به مردم خبر احترام بگذاريد ، محيط زيست خبر را آلوده نكنيد

 

از ريختن زباله داخل رود خانه و باغات جداً خود داري كنيد

 

توضیح: تصاویر مربوط به آلودگي محيط زيست مي باشد

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:خبر در سال 1349, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماهي پرورشي شيبجو

 

تفريح و گردش خود را با خوردن ماهي خوشمزه شيبحو تكميل كنيد

 

عرضه كننده ماهي قزل آلا در خبر بالا ، با قيميت مناسب و كيفيت عالي

 

آدرس:خبر بالا جنب مسجد سيدالشهداي خبر بالا پرورش ماهي محمد رضا افسري

 

 

پرورش ماهی قزل آلا

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:پرورش ماهي شيبجو, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

4oum7bq8angvmpj7c34m عکس های زیبای خانه ویلایی ۹

 

 

با تيمور مسكن آسوده سفر كنيد

 

از مسافرت و گردش خود در خبر لذت ببريد ، نگران مكان مناسب نباشيد!؟

 

منزل مناسب در بهترين مكان و نزديك به منطقه گردشگري شاه ولايت ، كنار خيابان به

 

شما مسافرين گرامي با قيمت مناسب اجاره داده مي شود.

 

آدرس: خبر قلعه آمنه ،  تيمور سلجوقي

 

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:با تيمور مسكن آسوده سفر كنيد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

 

در روز دو شنبه تاريخ 7/6/90 در خبر بالا قلعه مرتضي فرد جواني به نام هنرمند خوارزمي از ارتفاع تقريباً 2 متري درخت گردو سقوط نموده و هم اكنون بيمارستان كرمان بي هوش است از خداوند متعال سلامتي ايشان را  آرزو دارم و از همه مومنين درخواست دعا دارم.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:گردو در خبر بافت فاجعه آفريد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در دهستان خبر با اتمام شهريور ماه و شروع ماه مهر  مردم اقدام به گردو تكاني مي كنند.كاري سخت و خطر ناك و نفس گير محصول گردوي خبر از نظر كميت نامناسب اما كيفيت خوبي برخوردار است. پر معز و سفيد. گردوي تر با پوست سبز كيلويي 900 الي 1000 تومان است . سفيدي مغز گردوي امسال ناشي از بارش برف زمستان سال قبل مي باشد. متاسفانه باغداران خبري از هيچگونه حمايت  و كمكي بهره نمي برند.نه سم مناسب و نه كود و ..... مناسب . گردوي خبر سرمايه خبر است كه بايد به آن جدي تر نگريست.


 

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان



ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان




ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بارش باران هر روزه در هفته قبل آب و هواي خبر را متحول نموده روزها خنك و شبها سرد ، روز دو شنبه تاريخ 7/6/90 در مسير جاده ارزوئيه به بافت باران ما را غافلگير نمود شدت باران چنان بود كه در روستاي دهسرد مجبور به توقف شديم ، تا ساعت 4 صبح روز سه شنبه باران باريد. جاي شما خالي شبه سرد و مي بايست با لحاف خوابيد ، رودخانه خبر پر آب ترشده بود. طبيعت خبر با وجود بي مهريها مورد لطف خداوند قرار گرفت و زيبا شد. جاي همه شما دوستان خالي بود.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"DeleAria Group www.delearia.com"

 

30

-به ياد داشته باشيد من تضمين نميکنم که کاري که ميگويم شما را هميشه به مقصد صحيحي هدايت مي کند. خيلي از اوقات شما را به مقصد اشتباه نيز ميبرد زيرا براي رسيدن به در درست ممکن است در ابتدا درهاي غلط زيادي زده شود. اگر تصادفا در درست را پيدا کنيد قادر نخواهيد بود که درست بودن آنرا تشخيص بدهيد. بنابراين به ياد داشته باشيد در محاسبه نهايي هيچ تلاشي بيهوده نيست تمام تلاشها به اوج يافتن نهايي رشد کمک ميکند.

 

  31

 

مرتکب هر تعداد اشتباهي که ممکن است بشويد فقط يک چيز را به ياد داشته باشيد:يک اشتباه را دوبار مرتکب نشويد و رشد خواهيد کرد. اين جزئي از آزادي شماست که بيراهه برويد اين جزيي از شأن شماست که حتي در مقابل خدا قرار بگيريد. در غير اين صورت ميليونها انسان در دنيا بدون اراده و شهامت هستند. اين طريقي است که بتوانيد جرأت و شهامت پيدا کنيد.

  32

 

دين وقتي به تو بي باكي ميبخشد، بگذار معيار اين باشد. اگر دين به تو هراس بخشيد، واقعا دين نيست

  33

 

بايد آرامش به رقص در آيد و سكوت به آواز. و تا دروني ترين درك تو به خنده بدل نشده، هنوز چيزي كم است. هنوز كاري است كه بايد انجام گيرد

  34

 

عشقت را در مراقبه ات و مراقبه ات را در عشقت جاري ساز. اين همان چيزي است كه من تعليم ميدهم. اين همان چيزي است كه زندگي پويا ميخوانمش و زندگي مذهبي زندگيي پوياست. ژرف زندگي كن، از ته دل زندگي كن، يكپارچه با تمام وجود، به طوري كه وقتي مرگ در زد آماده باشي، آماده همچون يك ميوه رسيده براي فرو افتادن از درخت. مرگ بايد چنين باشد. اين آمادگي بايد با زندگي كردن با وجد و سرور و شيطنت فراهم آيد...

  35

 

همه لحظه ها زيبا هستند. فقط تو بايد پذيرا باشي و تسليم...يك شاهد... همه لحظه ها نعمتند، فقط تو بايد قادر به ديدن باشي. همه لحظه ها ميمون و مباركند. اگر تو با حق شناسي عميق بپذيري، هرگز هيچ چيزي عيب نخواهد كرد...

  36

 

هرگز زندگيت را قرباني هيچ چيز نكن! همه چيز را قرباني زندگي كن! زندگي نهايت هدف است.بزرگتر از هر كشوري، بزرگتر از هر كيشي، بزرگتر از هر بتي، بزرگتر از هر آرماني

  37

 

كل بازي هستي چنان زيباست كه تنها خنده ميتواند پاسخ آن باشد. تنها خنده ميتواند عبادت و شكر واقعي باشد.

  38

 

من ذهني را كمال يافته ميخوانم كه ظرفيت حيرت كردن را حفظ كرده باشد. ذهني بالغ است كه مدام به شگفتي درآيد. از ديگران از خودش از هر چيزي.

زندگي حيرتي هميشه گيست

  39

 

انسان ميتواند احساس عشق کند و همچنان به راه خودش ادامه بدهد ميتوان عاشق صخره بود عاشق درختان عاشق اسمان عاشق ستارگان انسان ميتواند عاشق دوستان همسر و بچه ها پدر و مادر خود باشد يک نفر ميتواند به ميليونها راه مختلف عاشق باشد

انسان ميتواند عاشق يک رهگذر غريبه در جاده شود ميتواند فقط احساس عشقي درباره او داشته باشد و همچنان به راهش ادامه دهد حتي نيازي به صحبت کردن با وي نداشته باشد نيازي به ارتباط برقرار کردن با او نباشد انسان ميتواند احساس عشق کند و همچنان به راه خودش ادامه بدهد.

  40

 

عشق را درون خويش تجربه كن اگر دلي سرشار از عشق داشته باشي دير يا زود مخاطب خويش را پيدا ميكني عشق تو كسي را كه همواره جويايش بودي پيدا ميكند - راه عشق راهي پر مخاطره است تنها كساني كه شجاعت عشق ورزيدن را دارند به اين راه گام مي نهند عشق مراقبه تنها نصيب كساني ميشود كه شجاعت بودن را دارند راه عشق و مراقبه هر دو به خدا ميرسند

  41

 

پيام من خيلي ساده است در زندگي کردن حد و مرزي براي خود قائل نباشيد.با تماميت وجود،شور و شوق و عشق و نهايت احساس زندگي کنيد،چرا که غير از زندگي خدايي وجود ندارد

  42

 

زندگی نه بی معناست و نه با معنا . زندگی فقط هست . اما اگر سعی کنی معنایی در آن بیابی طبعاْ آن معنا آنجا نیست . تو خالق بی معنا بودن خود هستی . و به دنبال آن یأس است و پریشانی خاطر ... زندگی صرفاْ هست . از آن لذت ببر !

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 تصاويري زيبا از طبيعت

عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.

.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com
.
عکس های طبیعت زیبا و رویایی | Pixbaran.Com

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khabrman.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com